Strony

...

...
To jest blog o moich pasjach. W ten sposób relaksuję się i pogłębiam swoje zdolności artystyczne.Witam Wszystkich , mam nadzieję że miło spędzicie tu czas.
Zapraszam !




15 lipca 2013

Lampa z tykwy i małe porady co do mocowania koralików.

Witajcie kochane
U mnie powstała kolejna lampa z tykwy. Ozdobiłam ją farbą akrylową, koralikami, motywem z dziurek o średnicy 1 mm i na koniec lakier aby wszystko utrwalić.
Ale po kolei. Niektóre z Was pytają jak usunąć wyschniętą skórkę z tykwy, jak mocować koraliki i jak wyrównać dziurki po wierceniu. Jak wiecie do wyrobu lamp dochodzę metodą prób i błędów tak więc mogę wam podpowiedzieć moje wypróbowane sposoby.
****************
Aby usunąć skórkę, zamaczam tykwę w wodzie a następnie po paru minutach przy użyciu szorstkiej gąbki lub skrobaka usuwam skórkę. Wierzcie mi schodzi idealnie. Pomysł znalazłam w internecie na zagranicznych stronkach.Tykwa po zdarciu skórki i nawierceniu dziurek wygląda tak:
***************
Aby zamocować koraliki robię dziurkę, wiertłem o pół mm mniejszym niż koralik, który chcę zamocować a następnie wciskam go łyżeczką do melonów, tykwa jest dosyć elastyczna. Palcami nie polecam wciskać bo po dziesięciu koralikach bolą strasznie. Koraliki wciskam od górnej strony wtedy dziurki są bardziej okrągłe i estetyczne. Dziurek nie trzeba wtedy smarować klejem bo po wylakierowaniu gotowej lampy idealnie się trzymają. To taki mój wynalazek.

**************
Aby wyrównać małe poszarpane dziurki używam szydełka lub innej metalowej rórki.
Przed wyrównaniem wyglądają tak:
Szydełko w ruch!
po zabiegu są ładniejsze i lepiej przepuszczają światło :)
Mam nadzieję, że chociaż w części odpowiedziałam na wasze pytania. Jeśli jeszcze jakieś macie , zapraszam chętnie się podzielę swoim doświadczeniem.
*************
Tykwa to roślina a nie plastik nigdy nie będzie idealna w każdym calu, ani kształtem ani dziurki nie będą idealnie równe i w równych odstępach.
Według mnie urok rękodzieła polega na tym, że nie jest idealne jak z maszyny :)
Oto efekt końcowy.










Mam nadzieję, że was nie zamęczyłam fotkami mojej lampy :) Bardzo lubię je robić i może dlatego tak się cieszę jak uda mi się skończyć kolejną :)
**************
Pokarzę wam jeszcze jakiego mam lokatora pod tarasem. Codziennie wieczorem wychodzi na trawnik i buszuje. 
Prawda, że uroczy ? :) :) :)
Pozdrawiam Was wszystkie i dziękuję za komentarze.

39 komentarzy:

  1. Bardzo,bardzo podobają mi się takie lampy:)))śliczna:))ale trzeba mieć dużo cierpliwości za co Cię bardzo podziwiam:)))lokator wyjątkowy:))))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu bardzo ci dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam.

      Usuń
  2. Witaj
    Już kiedyś byłam u Ciebie i podziwiałam Twoje tykwowe cudeńka. Lampa jest śliczna. Nie dość że dekoracyjna to i użyteczna. Gdzie można kupić tykwę, bo ja nie spotkałam jak do tej pory. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotową , wysuszoną tykwę można kupić na allegro. Ja moje sama wyhodowałam i wysuszyłam. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Fantastyczny tutorial,mam nadzieję,że będę miała okazję kiedyś wykorzystać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się przy tworzeniu. Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam.

      Usuń
  4. Sporo zacięcia trzeba mieć aby ją wyhodować, ale efekt jest super a Twoje podpowiedzi bardzo profesjonalne. Lampka jest urocza a gość cały w igłach bardzo, bardzo miły i urodziwy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grarzynko bardzo ci dziękuję za miłe słowa :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Tykwowa lampa bardzo, bardzo mi się podoba. Właśnie gdzie mogę kupić taką tykwę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sama hoduję ale wiem, że gotowe można kupić na znalazłam taki link na przykład. allegrohttp://allegro.pl/tykwa-zdrewnialy-owoc-tykwy-o-58-5cm-w-36-5cm-i3394032187.html

      pozdrawiam

      Usuń
  6. Bardzo cenne wskazówki. Lampa super! Jeżowy gość uwielbia śmietanę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne to Twoje lampki z tykwy.Też chciałam zrobić ale tykwy nie chciały mi urosnąć chyba za słabą glebę miałam.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli raz nie urosły to nie poddawaj się. U mnie w ubiegłym roku urosły 2 szt i przy suszeniu zgniły. W tym roku posadziłam po raz kolejny :)

      Usuń
  8. Super, ale zazdroszczę muszę też sobie wychodować (ale zapomniałam) zdobienie takiej lampy to rewelacyjna zabawa ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, zabawa jest super :) palce bolą i ręka od wiercenia :) Ale mimo to polecam.

      Usuń
  9. Przepiękne lampy, pachnące lampioniki, lawenda ,tyle cudowności u Ciebie, z ogromną przyjemnością czytam , podziwiam i wydaje mi się ,że czuję zapach lawendy....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ci dziękuję za odwiedziny i przemiłe słowa :)

      Usuń
  10. Oj! Pięknie wyszło, jak ślicznie świeci, masz cierpliwość ale za to jaki efekt, fiu, fiu...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowite, piękna lampa, jestem pod ogromnym wrarzeniam ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Lampa jest przepiękna. A jeże ... cóż tez mi buszują w ogródku.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapraszam do mnie na blog. Niespodzianka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj!
    W tym roku posadziłam tykwę na działce, ale nic mi nie wzeszło:(.
    Nominowałam Cię do wyróżnienia, szczegóły u mnie, zapraszam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wyróżnienie :) Jeśli chodzi o tykwy to bywa różnie, ja też czasami doznaję porażki i nic nie wyrasta, ale nie poddaję się i sadzę co roku :)

      Usuń
  15. Cudnie się prezentuje z koralikami:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. lampka wyglada przecudnie a jak smakuje tykwa? bo nie jadlam nigdy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajnie że do mnie trafiłaś :)bo dzięki temu ja trafiłam do Ciebie.Piękne rzeczy robisz.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękna lampka, ale pracochłonna...

    OdpowiedzUsuń
  19. Okąd zobaczyłam tykwy u ciebie , chodze i szukam i nie wiedzę ich,,

    OdpowiedzUsuń
  20. Ponownie zauroczyłaś mnie tykwami, coś okropnego...

    OdpowiedzUsuń
  21. a gdzie mogłabym dostać takie koraliki, na Allegro widziałam tylko takie z dziurką, do bransoletek i łańcuszków. Byłabym wdzięczna za link :) Super robota:) Gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  22. Gdzie można kupić takie koraliki?

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę przyznać, że ta lampa ma dość oryginalny wygląd. Mimo wszystko my z żoną preferujemy plafony https://www.2bm.pl/plafony/plafon-luna-130x105-cm-led-bialy,p1624260041 które doskonale wpisują się w nowoczesny styl dzisiejszych mieszkań. Chyba że ktoś lubi starocie to wtedy niestety plafon nie będzie miał zbytniego zastosowania.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo kolorowa jest ta lampa i jestem zdania, że jak najbardziej warto jest mieć fajne oświetlenie w domu. Ja jak czytałam na stronie https://domhobby.pl/oswietlenie-led-w-domu-i-nie-tylko/ to właśnie lampy typu LED są teraz bardzo popularne.

    OdpowiedzUsuń

Łatwo znajdziesz

decoupage (80) biżuteria (45) szydełko (23) recykling (21) Sospeso (18) Sospeso transparente (15) decoupage 3D (13) ozdoby okolicznościowe (13) Moje pupile (11) ogród (11) sznury koralików (11) bransoletki (9) metamorfoza (9) kwiaty (8) jesień (7) lampy (7) pisanki (7) sznury koralikowe (7) tykwa (7) tykwy (7) Candy (6) Hoooked Zpagetti (6) muszle (6) papierowa wiklina (6) wiosna (6) Szwalnia (5) biżuteria z dzianiny (5) co zrobić z tykwy (5) gęsie wydmuszki (5) jajka (5) koraliki (5) lampa z tykwy (5) ozdoby choinkowe (5) starocie (5) łapacz snów (5) Święta (5) broszki (4) chustki jedwabne (4) eko (4) jedwab (4) jestem eko (4) malowanie na jedwabiu (4) wydmuszki (4) apaszki jedwabne (3) ręcznie malowane (3) serwetki (3) My Little Pony (2) buciki (2) dywany (2) koszyczki (2) krok po kroku (2) lawenda (2) róże (2) suszenie tykwy (2) wire wrapping (2) zabawki (2) świece (2) Korale Szlachcianki (1) Piórkowe choinki (1) aniołki (1) bawełna (1) bawełniana biżuteria (1) chlebak (1) choinka (1) ciasteczka (1) crochet (1) czapki (1) druty (1) filc (1) fusetki (1) girlandy (1) gwiazdki (1) haft wstążeczkowy (1) ikony (1) jarmark (1) kartki okolicznościowe (1) klatka. (1) kucyki (1) kwadraciki babuni (1) kwadraty babuni (1) lampa naftowa (1) lusterko (1) meble (1) narzuta (1) opaski (1) patera (1) różowy (1) szkatułka (1) sznurek bawełniany (1) szyszki (1) t-shert (1) walizka (1) wieszaki (1) wrzeciona (1) zakątek (1) zawieszki (1) świece lawendowe (1) żelazko (1)

Jestem na forum

Jestem na forum
www.tykwa.info

Wygrana w Szufladzie

Wygrana w Szufladzie
Wygrała moja zawieszka "Jesienna paleta barw"

Moje wygrane Candy u Deco-Pasji

Moje wygrane Candy u Justyny

TU KUPUJĘ KORALIKI

TU KUPUJĘ KORALIKI
MAGRAF

MOJE CANDY - zakończone, wygrała GabArte

MOJE CANDY - zakończone, wygrała GabArte
Ogłoszenie wyników 28.02.2012R

Nowe wyzwania

Nowe wyzwania
SZUFLADA
free counters